نکات مهم در حین خرید کالسکه برای کودک در سیسمونی بدو نی نی

نکات مهم در حین خرید کالسکه
لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

بعد از به دنیا آمدن نوزاد، چگونه بیرون بردن نوزاد و تهیه وسایل حمل نوزاد در خارج از منزل یکی از کارهای مهم والدین است. انواع لوازم حمل نوزاد از جمله کالسکه و کریر، آغوشی و صندلی ماشین نوزاد وسایل مناسب برای حمل کودک دلبندتان است که در انواع مختلف و در قیمت‌های متفاوت وجود دارند و شما باید با توجه به نیازهای خود و کودکتان هر کدام از آنها را که مورد نیاز بود انتخاب کنید. یکی از خریدهای مهم در سیسمونی کودک، کالسکه کودک است که در اینجا سعی می‌کنیم نکات مهم در حین خرید کالسکه برای کودک را برایتان بازگو کنیم تا یک خرید خوب و عالی را تجربه کنید.

برای نوزاد تازه به دنیا آمده تا 6 ماهگی باید وسیله‌ای را انتخاب کنید که حتما دارای حالت خواب کامل یا 180 درجه باشد. زیرا نوزاد تا 6 ماهگی قادر به نشستن نیست و تعادلی بر روی گردن و سرش ندارد و در صورت نداشتن حالت خواب، نوزاد در حالت نشسته و یا نیمه نشسته سرش به اطرف خم می‌شود که ممکن است بسیار خطر آفرین باشد. بنابراین توصیه می‌شود از کریر و یا ساک حمل نوزاد که مخصوص دوران نوزادی است استفاده کنید. ولی اگر می‌خواهید از انواع کالسکه بچه نیز استفاده کنید، مطمئن شوید که نشیمنگاه کالسکه نوزاد، قابلیت تنظیم در حالت خواب یا 180 درجه را داشته باشد. بنابراین می‌توانید با خرید کالسکه مناسب از آن برای کودکتان از بدو تولد تا حدود 5 سالگی استفاده کنید.

انواع کالسکه کودک


کالسکه کودک امروزه برای نیازهای متفاوت والدین و کودک در انواع متفاوت به فروش می‌رسند. از جمله :

  • کالسکه استاندارد و سنتی
  • کالسکه مسافرتی
  • کالسکه قابل تنظیم
  • سرویس کالسکه
خرید کالسکه سنتی و استاندارد
خرید کالسکه سنتی و استاندارد

کالسکه استاندارد و سنتی

کالسکه‌های استاندارد و سنتی، معمولا دارای 4 چرخ بزرگ هستند و وزن نسبتا بالایی دارند که می‌توانید از بدو تولد برای کودکتان از آن استفاده کنید زیرا دارای جای خواب راحت و بزرگ، کمربند ایمنی، سایه بان و سبد لوازم نیز هستند.

یک کالسکه کودک استاندارد برای استفاده روزمره بسیار مناسب می‌باشد ولی به دلیل حجیم بودن و وزن بالایی که دارد، نمی‌توانید به‌راحتی آن را با ماشین شخصی جا‌به‌جا کنید و یا داخل پاساژ و جاهای کوچکتر آن را حمل کنید.

کالسکه مسافرتی

این دسته از کالسکه کودک، معمولا وزن کمتر از 6 کیلوگرم دارند. کالسکه مسافرتی دارای قابلیت جمع شدن و حمل آسان به هواپیما، کابین قطار و یا خودرو شخصی می‌باشد و برای والدینی که زیاد اهل سفر هستند، بسیار مناسب است. بعضی از این محصولات دارای دسته عصایی و یا چتری هستند که به آنها کالسکه عصایی و یا کالسکه چتری می‌گویند و مخصوص سفر محسوب می‌شوند. بعضی از مدل‌ها دارای کیف مخصوص بعد از جمع شدن نیز هستند.

کالسکه های ترکیبی و قابل تنظیم

این نوع از کالسکه کودک معمولا از اسکلت و سیت کالسکه قابل جدا شدن ساخته شده‌اند. به این صورت که می‌توانید سیت را به صورت دو طرفه رو به مادر و رو به بیرون استفاده کنید. همچنین دارای دسته قابل تنظیم هستند که برای تغییر جهت رو به مادر و برعکس استفاده می‌شوند.

همچنین در صورت داشتن کریر نوزاد، با جدا کردن سیت کالسکه، قابلیت نصب بر روی اسکلت کالسکه نیز دارد.

نشیمنگاه یا همان سیت این نوع کالسکه نیز دارای قابلیت تنظیم پشتی است. به دلیل قابلیت جدا کردن سیت و با تنظیم سیت در حالت 180 درجه، می‌توانید از سیت به عنوان ساک حمل و کریکات استفاده کنید تا یک محیط خواب راحت برای کودکتان فراهم کنید. این کالسکه‌ها نیز قابلیت جمع شدن همراه با سیت و یا به تنهایی را دارند و در حالت‌های مختلف می‌توانید از آن برای کودکتان استفاده کنید. این نوع از کالسکه معمولا قیمت بالاتری دارند، ولی تمام نیازهای والدین و کودک را برآورده می‌کنند.

کالسکه کودک به صورت سرویس کالسکه

سرویس‌های کالسکه شامل چند تکه هستند که غیر از کالسکه شامل کریر و ساک لوازم کودک نیز می‌باشند. این سرویس کالسکه برای استفاده کودک از بدو تولد تا 5 سالگی مناسب می‌باشند. کالسکه این سرویس‌ها هم معمولا تمام امکانات لازم همچون تنظیم پشتی، داشتن کمربند ایمنی، سایه بان قابل تنظیم، کاور پا و .. را برای راحتی کودک دارند.

کریر این سرویس نیز برای استفاده کودک تا یک سالگی مناسب است. این کریر کودک را همچنین می‌توانید با نصب به وسیله کمربند خودرو، به عنوان صندلی ماشین کودک استفاده کنید. البته فقط تا یک سالگی از کریر برای صندلی ماشین استفاده کنید و بعد از آن صندلی خودرو کودک مناسب با وزن کودکتان را تهیه کنید.

کالسکه دو قلو

اگر فرزند دوقلو دارید برای انتخاب کالسکه کودک باید نوع دو تایی یا دوقلوی آن را تهیه کنید. زیرا برای بیرون بردن کودکان دو قلو حتما باید وسیله حمل مناسب داشته باشید.

کالسکه دو قلو دارای دو سیت و نشیمنگاه هستند که در بعضی از مدل‌ها، سیت کالسکه در کنار هم هستند و در بعضی دیگر پشت سرهم قرار می‌گیرند.  با توجه به سلیقه خود می‌توانید یکی از این مدل‌های را برای کودکانتان انتخاب کنید و کودکان را در آرامش به بیرون ببرید.

انتخاب مناسب کالسکه دوقلو
انتخاب مناسب کالسکه دوقلو

در حین خرید کالسکه کودک برای سیسمونی به چه نکاتی باید توجه کرد؟


همانطور که گفتیم باید بعضی نکات مهم در حین خرید کالسکه کودک در نظر گرفته شود تا آرامش کودک و آسایش شما به عنوان کسی که از آن استفاده می‌کنید و آن را به حرکت در می‌آورید کاملا تامین شود. قیمت مورد نظر، داشتن استاندارد و ایمنی، کاربرد مورد انتظار از کالسکه و … را قبل از خرید باید در نظر بگیرید. انواع برندهای خارجی و ایرانی برای کالسکه کودک وجود دارند که در انواع مختلف ساده، سنتی و مسافرتی و .. عرضه شده‌اند. شما باید مدل مورد نظر و استفاده‌ای که خواهید داشت را ابتدا مشخص کنید.

در هنگام خرید کالسکه کودک، اسکلت کالسکه و مقاوم بودن آن را حتما در نظر بگیرید تا بتوانید تا 5 سالگی با خیال راحت از دوام و کیفیت از آن استفاده کنید. از نظر حفظ امنیت کودک و داشتن استاندارد از آن مطمئن شوید. تا امنیت کودک که مهم‌ترین مسئله برای محافظت از کودک است کاملا حفظ شود. از نظر حمل‌ونقل راحت و داشتن چرخ‌ها و ترمز مناسب آن را چک کنید و امتحان کنید. تا هر یک از والدین نیز در هنگام راه بردن کالسکه راحت باشند. با در نظر گرفتن و سنجیدن تمام این نکات کالسکه مناسب برای راحتی خود و کودک را انتخاب کنید.

قبل از بیان ویژگی‌های کالسکه خوب، این مژده را به شما می‌دهیم که تهیه انواع کالسکه‌های مرغوب در نمونه‌های زیر از فروشگاه سیسمونی بدو نی نی برای شما فراهم است.

از نکات مهم در حین خرید کالسکه کودک و نوزاد به موارد زیر می‌پردازیم:

داشتن اسکلت مقاوم

یکی از موارد مهم در حین خرید کالسکه کودک داشتن فریم و اسکلت مقاوم و باکیفیت است تا در مقابل ضربه و فشار مقاوم باشد و تغییر شکل ندهد و خم نشود و در استفاده طولانی‌مدت برای کودک امنیت کودک به خطر نیفتد. اگر مایل به خرید یک کالسکه با دوام برای استفاده روزمره و طولانی‌مدت کودک خود هستید، بهتر است نوعی از آن که اسکلت فلزی دارد را انتخاب کنید. اسکلت آلومینیومی در کالسکه، بهترین فریم برای کالسکه محسوب می‌شود زیرا دارای وزن سبک و در عین حال استقامت و استحکام بالایی است.

داشتن وزن مناسب و سبک بسیار مهم است تا بتوانید کالسکه را راحت هل دهید و راه ببرید. علاوه بر این شما را بعد از یک مدت خسته نکند. برای راحتی والدین، وزن کالسکه نوزاد و داشتن ابعاد مناسب بسیار اهمیت دارد تا بتوانند در مسیرهای مختلف، سراشیبی و …  یا داخل پاساژ، پله‌ها و جاهای کوچکتر و … بتوانند به راحتی آن را ببرند و جابه‌جا کنند.

نشیمنگاه و سیت قابل تنظیم

نشیمنگاه کالسکه بهتر است قابلیت تنظیم داشته باشد تا بتوانید آن را برای راحتی کودک تنظیم کنید.

حالت‌های مختلف نشیمنگاه‌های قابل تنظیم دارای حالت‌های نشسته، نیمه نشسته و حالت خواب است. داشتن حالت خواب (180 درجه) برای زمانیکه قصد دارید از کالسکه برای نوزاد استفاده کنید، بسیار مهم است. در بعضی از مدل کالسکه‌ها، نشیمنگاه یا همان سیت، قابلیت استفاده دو طرفه دارند. به این صورت که قابل نصب به سمت مادر و یا برعکس آن و قابل نصب به سمت بیرون می‌باشد که می‌توانید برای نوزاد در بدو تولد از سیت به سمت مادر استفاده کنید تا بتوانید کودک را ببینید و کودک هم با دیدن شما احساس امنیت کند.

کمربند ایمنی از نکات مهم در حین خرید کالسکه

یکی از نکات مهم در حین خرید کالسکه کودک،, داشتن امنیت و استاندارد برای محافظت از کودک است. داشتن کمربند ایمنی سه نقطه‌ای و یا پنج نقطه‌ای در کالسکه بچه را به دقت بررسی کنید. تا بندهای کالسکه به اندازه کافی محکم باشد و از سالم بودن کمربند مطمئن شوید و اینکه قابلیت تنظیم داشته باشد تا بتوانید دقیقا متناسب با اندازه کودکتان آن را ببندید.

در کالسکه کودک مجهز به کمربند سه نقطه‌ای، دو بند از روی شانه‌های کودک عبور می‌کند. در حالیکه در کمربند پنج نقطه‌ای دو بند از روی شانه‌های کودک و دو بند از روی پهلوهای کودک و یک بند از وسط پاهای کودک رد می‌شود. بنابراین کمربند پنج نقطه‌ای محافظت بیشتری را برای کودک انجام می‌دهد.

حتی در بعضی از مدل‌های کالسکه نوزاد، برای محافظت بیشتر از کودک، یک گارد محافظ در جلوی نشیمنگاه کودک وجود دارد. این گارد محافظ معمولا قابل جدا شدن هستند تا با بزرگتر شدن کودک به راحتی آن را بتوانید جدا کنید.

پارچه کالسکه

جنس پارچه از دیگر نکات مهم در حین خرید کالسکه کودک است که باید مورد بررسی قرار گیرد. پارچه کالسکه کودک نباید برای کودک حساسیت پوستی ایجاد کند. مخصوصا در قسمت نشیمنگاه باید نرم و لطیف باشد تا کودک اذیت نشود و پوست کودک دچار ناراحتی نشود. کودک همچنین ممکن است در هنگام خواب عرق کند. به همین دلیل معمولا کالسکه ها دارای پارچه ضد تعریق و ضد حساسیت برای کودک هستند. همچنین تشک‌های به کار رفته در کالسکه قابل جدا شدن و شستشو هستند.

سایه بان قابل تنظیم

توجه به داشتن سایه بان گسترده و قابل تنظیم نیز از نکات مهم در حین خرید کالسکه است تا از کودک در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کند. سایه بان قابل تنظیم به والدین کمک می‌کند تا آن را متناسب با تغییرات آب‌وهوا تنظیم کنند. از آنجایی که در هنگام باز بودن سایه بان، مادر از بالای کالسکه نمی‌تواند کودک را ببیند، در سایه بان بعضی از کالسکه‌ها در هنگام باز بودن، یک دریچه توری و یا پنجره مانند وجود دارد تا مادر با باز کردن دریچه بتواند کودک خود را کاملا ببیند.

انتخاب کالسکه با چرخ های باکیفیت در نکات مهم در حین خرید کالسکه
انتخاب کالسکه با چرخ های باکیفیت در نکات مهم در حین خرید کالسکه

چرخ های باکیفیت

در حین خرید کالسکه کودک باید برای حفظ امنیت کودک، جنس چرخ های آن را مورد بررسی قرار دهید. چرخ‌های کالسکه کودک باید دارای ویژگی‌هایی زیر باشد؟

  • چرخ های کالسکه ها معمولا دارای روکش EVA هستند که در برابر ضربه و شکستگی مقاوم هستند. بر اثر سرما و یا ضربه نمی‌شکنند و کالسکه لیز نمی‌خورد.
  • چرخهای جلوی کالسکه بهتر است قابلیت چرخش 360 درجه داشته باشند تا در هنگام تغییر جهت کالسکه آن را به راحتی انجام دهید و مجبور نباشید کل کالسکه را تغییر جهت دهید.
  • داشتن چرخهای بزرگتر نیز حرکت کالسکه در مسیرهای ناهموار را راحت‌تر می‌کند.
  • دارای ترمز مستحکم باشد تا در هنگام توقف به حرکت نیفتد و یا لیز نخورد. داشتن فنربندی بر روی کالسکه نیز به حرکت کالسکه در مسیرهای مختلف و ناهموار کمک می‌کند.
  • تعداد چرخهای کالسکه از 4 چرخ در کالسکه های معمولی شروع می‌شود. اما کالسکه‌های 6 چرخ و 8 چرخ نیز وجود داد. حتی در کالسکه های 2 قلو تا 12 چرخ هم می‌رسند. بنابراین کیفیت چرخ‌ها را باید در نظر بگیرید تا از کالسکه با وجود حفظ امنیت کودکتان استفاده کنید.
  • کالسکه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بهتر است. زیرا در صورت شکستن و بروز مشکل می‌توانید چرخ‌ها را عوض کنید.

قابلیت تا و جمع شدن از نکات مهم در حین خرید کالسکه

جمع شدن و تا شدن آسان کالسکه کودک از جمله نکات مهم در حین خرید کالسکه است تا بتوانید آن را در فضای کوچکتر خانه و انباری و مانند آن جای دهید. همچنین اگر کالسکه قابلیت جای گرفتن در صندوق عقب خودرو را داشته باشد، برای بردن به سفر هم مناسب است. جمع کردن کالسکه باید راحت باشد تا مادر و والدین به آسانی بتوانند آن را جمع و باز کنند و همچنین حجم و ابعاد کمی بعد از جمع شدن پیدا کند.

داشتن سبد لوازم

در هنگام بیرون رفتن با کودک، غیر از کالسکه و کودک شما وسایل دیگری از جمله کیف شخصی خود و وسایل کودکتان را نیز باید به همراه داشته باشید. اگر خریدی هم انجام دهید باید خرید را هم به وسایلی که همراهتان است اضافه کنید. که حمل همه وسایل با دست به همراه کالسکه کمی مشکل می‌شود. ولی داشتن سبد لوازم در زیر کالسکه باعث می‌شود شما بتوانید تمام لوازم خود و کودک را در آن بگذارید و به راحتی کالسکه را حمل کنید.

توجه به قابلیت تا و جمع شدن در حین خرید کالسکه
توجه به قابلیت تا و جمع شدن در حین خرید کالسکه

خرید اینترنتی کالسکه


حال با توجه به تنوع بی‌شمار کالسکه در انواع برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار، خرید اینترنتی کالسکه می‌تواند به والدین بسیار کمک کند تا بتوانند اطلاعات دقیقی از کالسکه مورد نظر خود پیدا کنند. همچنین به جای رفتن به فروشگاه‌های مختلف در سطح شهر و خسته شدن، در خانه و با مقایسه انواع کالسکه‌ها با یکدیگر به راحتی خرید خود را انجام دهند. خرید اینترنتی کالسکه برای مادران بارداری مناسب است که بیرون رفتن برایشان مشکل است و یا حتی برای مادرانی مناسب است که بیرون بردن نوزاد در اوایل بعد از زایمان برایشان سخت است. به این ترتیب می‌توانند با سلیقه خودشان به صورت اینترنتی خرید کنند.

می‌توانید برای خرید کالسکه کودک خود از فروشگاه سیسمونی فروشی تهران مشاهده فرمایید و بهترین کالسکه های کودک را در بدو نی نی بخرید! مجموعه‌ای متنوع از لوازم مورد نیاز نوزاد، راهنمای خرید کالسکه، تخفیف، ارسال رایگان و پرداخت درب منزل برای تهرانی ها منظر شماست. همین امروز یک کالسکه مناسب برای کودک خود تهیه کنید.

سوالات متداول


چه ویژگی هایی در حین خرید کالسکه کودک برای سیسمونی مهم است؟

ویژگی هایی که در خرید کالسکه باید در نظر بگیرید:

  • کمربند ایمنی استاندارد با پارچه ها و سگک‌های محکم
  • نشیمنگاه قابل تنظیم و داشتن حالت خواب کامل
  • اسکلت و فریم محکم و با استقامت با ظرفیت تحمل وزن کودک
  • سایه بان گسترده با قابلیت تنظیم برای محافظت از کودک در برابر اشعه مضر خورشید
  • دسته قابل تنظیم با قد هر کدام از والدین
  • جاپایی قابل تنظیم برای آویزان نماندن پاهای کودک
  • کاور پا برای فصل سرما با قابلیت جدا شدن
  • چرخهای باکیفیت و روان با روکش EVA با قابلیت چرخش 360 درجه در چرخهای جلویی.
  • ترمز مستحکم تا در هنگام توقف از جایش تکان نخورد.
  • سبد لوازم در زیر کالسکه برای قرار دادن وسایل مادر و کودک
  • قابلیت جمع شدن برای حمل و جابه‌جایی آسان و راحت
  • روکش و پارچه ضد حساسیت و نرم و راحت برای کودک
  • قابل شست‌وشو بودن پارچه‌های تشک کالسکه
  • استاندارد و کیفیت قابل قبول
  • قابلیت نصب و راه‌اندازی آسان برای والدین
  • خدمات پس از فروش برای نصب و  تعمیرات و مشاوره

 چرخ‌های کالسکه کودک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  • چرخ های کالسکه باید دارای روکش EVA باشد تا در برابر ضربه، شکستگی و لیز خوردن مقاوم باشد. علاوه بر این قابلیت چرخش 360 درجه برای چرخهای جلوی کالسکه بسیار مهم است. همچنین داشتن چرخهای بزرگتر نیز حرکت کالسکه در مسیرهای ناهموار را راحت‌تر می‌کند.
  • دارای ترمز مستحکم باشد تا در هنگام توقف به حرکت نیفتد و یا لیز نخورد. داشتن فنربندی بر روی کالسکه نیز به حرکت کالسکه در مسیرهای مختلف و ناهموار کمک می‌کند.
  • تعداد چرخهای کالسکه از 4 چرخ در کالسکه های معمولی شروع می‌شود. اما کالسکه‌های 6 چرخ و 8 چرخ نیز وجود داد. حتی در کالسکه های 2 قلو تا 12 چرخ هم می‌رسند.
  • بهتر است که کالسکه کودک دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد تا در صورت شکستن و مشکل بتوانید چرخ‌ها را عوض کنید.

کمربند ایمنی سه نقطه‌ای و پنج نقطه‌ای در کالسکه کودک چه تفاوتی با هم دارند؟

در کالسکه کودک مجهز به کمربند سه نقطه‌ای، دو بند از روی شانه‌های کودک عبور می‌کند. در حالیکه در کمربند پنج نقطه‌ای دو بند از روی شانه‌های کودک و دو بند از روی پهلوهای کودک و یک بند از وسط پاهای کودک رد می‌شود. بنابراین کمربند پنج نقطه‌ای محافظت بیشتری را برای کودک انجام می‌دهد.

مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *